FAQ

Hoe plaats ik een bestelling?
U kan een offerte aanvragen via de link "Verhuur". Wij gaan met uw aanvraag aan de slag en sturen u asap een offerte door per mail. Deze offerte is geheel vrijblijvend. Bij deze offerte vindt u een link om de offerte te bevestigen. Nadat u de offerte bevestigd heeft, ontvangt u van ons nog een orderbevestiging. Hierna is uw bestelling pas definitief.
 
Hoelang is mijn offerte geldig?
De offerte is 14 dagen geldig.
 
Wanneer worden de materialen voor mij gereserveerd?
Pas nadat u van ons een orderbevestiging heeft ontvangen, zijn de materialen gereserveerd voor u. Hou er rekening mee dat tussen het moment van ontvangst van een offerte en het bevestigen ervan de beschikbaarheid van de materialen niet kan gegarandeerd worden.
 
Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
WIj leveren minstens één dag op voorhand en komen de materialen de dag na het feest/evenement terug ophalen. In het drukke seizoen vragen wij soms om vroeger te kunnen leveren en later af te halen, maar dit steeds in samenspraak met de klant.
 
Moet ik thuis zijn tijdens de levering?
Wij vragen steeds om aanwezig te zijn tijdens de levering. Dit zodat u de plek kan aanduiden waar de materialen moeten geplaatst worden. 
 
Wanneer moet ik mijn bestelling betalen?
Wij vragen om de bestelling te betalen per overschrijving tegen het moment van levering ofwel cash bij de levering. U mag zelf kiezen welke optie u het beste past.
 
Zijn de prijzen inclusief BTW?
Alle prijzen zijn inclusief BTW. Onze prijzen zijn dagprijzen. Voor de huur van materiaal voor langere periodes, kan u ons steeds contacteren.
 
Kan ik de tenten en vloer zelf plaatsen?
Nee, wij plaatsen steeds zelf ons tenten en vloer. De plaatsing en afbraak zit mee inbegrepen in de prijs.
 
Wat als mijn tuin te klein is voor de tent te plaatsen?
Meet vooraf uw tuin op. Hou er steeds rekening mee dat wij rondom 0,50 cm extra nodig hebben om de tent te kunnen opzetten en te verankeren.
 
Hoe worden de tenten verankerd?
   > Op gras of zachte ondergrond worden onze tenten verankerd met piketten. Verwittig    
ons voor de plaatsing van de tent voor eventuele leidingen of buizen in de grond. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade.
   > Op terras, parking of harde ondergrond worden onze tenten verankerd met gewichten. Geef bij opmerking aan indien de tent op een harde ondergrond moet komen. Wij plaatsen geen tenten als deze niet degelijk kunnen verankerd worden.
 
Mijn gras of ondergrond is ongelijk. Kunnen jullie hierop een vloer leggen?
Onze vloer is plankenvloer. Dit wilt zeggen dat deze rechtstreeks op de ondergrond wordt gelegd. Wij volgen steeds de helling van de ondergrond en kunnen slechts kleine oneffenheden wegwerken. Bij twijfel kunnen wij ter plaatse komen kijken.
 
Mag ik versiering aanbrengen in of aan de tent?
U mag de tent gerust versieren. Wij vragen enkel om geen tape of plakband op de zeilen te gebruiken. Dit laat lijmresten achter en hierdoor kunnen wij de zeilen niet meer verder gebruiken. De kosten hiervoor zullen doorgerekend worden aan de klant.
Bij het terug afhalen van de tenten dient alle versiering verwijderd te zijn.
 
Moet ik borden, glazen, bestek,... zelf afwassen?
Nee, de afwas zit mee inbegrepen in de huurprijs.
 
Wat als er iets is stukgegaan?
U bent als huurder verantwoordelijk voor ons materiaal vanaf de levering tot de ophaling. Is er toch iets stukgegaan? Meld het ons als wij het materiaal komen ophalen.
 
Wat moet ik doen bij onweer of hevige wind?
Zorg steeds dat de tent volledig gesloten is, anders fungeert ze als windvanger. Zorg dat iedereen uit de tent is. Wij zijn niet aansprakelijk bij lichamelijke letsels.
Wordt er erg slecht weer voorspeld? Afhankelijk van de tent kunnen wij beslissen om de tent niet op te stellen en het contract te verbreken zonder enige schadevergoeding tegenover de huurder.
 
Kan ik mijn bestelling annuleren?
U kan uw bestelling kosteloos annuleren minstens 7 dagen voor aanvang van de huurperiode. Indien u later annuleert, zijn wij genoodzaakt 50% van het huurbedrag in rekening te brengen.
 
Wordt mijn bestelling gratis geleverd?
Indien het huurbedrag meer is dan 50 euro leveren wij gratis in een straal van 15km rond Lint. Buiten de straal van 15km betaalt u per extra kilometer 1 euro transportkost. Indien het huurbedrag lager is dan 50 euro betaalt u 1 euro transportkost vanaf de 1ste kilometer.
 
Hoe ziet het met risico en aansprakelijkheid?
  • Je bent als huurder altijd aansprakelijk voor het gehuurde materiaal. Je moet het ons overhandigen in de staat zoals het geleverd was. Je mag in geen geval de landgrenzen overschrijden met het gehuurde materiaal, want dat moet altijd in het land van de verhuurder blijven.
  • Je bent als huurder aansprakelijk voor verlies, diefstal, beschadiging, breuk of een andere oorzaak waardoor de goederen onbruikbaar worden. Je moet dan de gehuurde goederen tegen de nieuwwaarde vergoeden.
  • Je bent als huurder verplicht schade aan Content2Rent te melden binnen 24 uur nadat de schade is berokkend. Is de schade uit normale slijtage ontstaan, dan word je hiervoor niet verantwoordelijk gesteld.
  • Brandplekken of elke andere schade aan linnen zullen nadien gefactureerd worden. Voor tijdens de huurperiode gebroken porselein of glas kan via factuur een extra kostprijs worden aangerekend van 3 euro per stuk.
  • Content2Rent is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook, directe en/of gevolgschade, daaronder begrepen schade aan personen, zaken of percelen van derden, ontstaan door welke oorzaak dan ook, behalve in geval van grove schuld of opzet van onze kant.
  • Als Content2Rent aansprakelijk wordt gesteld, is dat beperkt tot de huurprijs van de goederen, ongeacht een eventuele dekking door de verzekeraars.
  • De huurder vrijwaart Content2Rent tegen iedere vordering tot schadevergoeding van derden, ongeacht de oorzaak.